RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Dzieci młodsze (3-4 - latki)
6.30 - 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe przy muzyce. Ćwiczenia ogólnorozwojowe- rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.
8.00 - 8.20
Zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci, zabawy integrujące grupę oraz zabawy organizacyjno - porządkowe, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, wyciszające, zabawy integrujące grupę.
8.20 - 8.30
Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe.
8.30 - 9.00
Śniadanie, doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.
9.00 -
9.40
Zabawy przy muzyce; zajęcia kierowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, umuzykalniające.
9.40 - 10.00
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
10.00 - 11.00
Spacery, wycieczki, gry i zabawy na świeżym powietrzu lub zabawy wyciszające, odprężające.
11.00 - 11.15
II śniadanie.
11.15 - 11.30
Czynności samoobsługowe i porządkowe, tj.: przygotowanie do leżakowania.
11.30 - 13.00
Leżakowanie.
13.00 - 13.15
Czynności wspierające prawidłowy rozwój dziecka; czynności samoobsługowe, doskonalenie samodzielnego ubierania poszczególnych części garderoby; przygotowanie do podwieczorku.
13.45 - 14.00
14.00 - 14.30
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań; zajęcia dodatkowe.
14.30 - 16.30
Utrwalanie wierszy i piosenek, ćwiczenia indywidualne - dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci, praca wyrównawcza, zajęcia dodatkowe, zabawy swobodne dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Dzieci starsze (5-6 - latki)
6.30 - 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe - rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę.
8.00 - 8.15
Zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci, zabawy relaksacyjne, wyciszające, zabawy organizacyjno - porządkowe, ćwiczenia poranne.
8.15 - 8.30
Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe.
8.30 - 9.00
Śniadanie - doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9.00 - 10.00
Zabawy przy muzyce; realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupa, zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, umuzykalniające.
10.00 - 10.50
Spacery, wycieczki, gry i zabawy na świeżym powietrzu lub zabawy wyciszające oraz odprężające w sali.
10.50 - 11.10
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
11.00 - 11.20
II śniadanie.
11.20 - 12.15
Zabawy dydaktyczne, czas kierowany przez nauczycielkę..
12.15 - 12.40
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
12.40 - 13.00
Spacery na świeżym powietrzu.
13.00 - 13.30
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
13.30 - 13.45
Przygotowanie do obiadu. Praca dyżurnych.
13.45 - 14.00
Obiad; czynności porządkowe i samoobsługowe.
14.00 - 14.30
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
14.30 - 16.30
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań; utrwalanie wierszy i piosenek, ćwiczenia indywidualne - dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci, praca wyrównawcza, zajęcia dodatkowe. Rozchodzenie się dzieci.
*zajęcia wyróżnione kolorem niebieskim stanowią realizację obowiązującej podstawy programowej